Vores leveringsbetingelser for komplette briller (stel og glas) og prøvestel.
Reparationsgaranti
Briller leveret af Favoptic omfattes af en 12 måneders reparationsgaranti, som dækker eventuelle fabrikationsfejl. Garantien forudsætter normal håndtering af brillerne, ikke selvforvoldte skader. Ved øvrige reparationer/skader står du som kunde for omkostningerne, enten for stellet og/eller glasset. Vurderingen af skadetype afgøres af vores reparationsafdeling.
Angrerett
Du har fuld returret inden for 14 dage fra den dag du har modtaget brillerne hvilket giver dig mulighed for at prøve dine briller i denne periode, inden du endelig beslutter dig. Returretten indebærer, at brillerne kan returneres til Favoptic, uden du behøver angive en årsag til returneringen. Hvis du vil returnere bestilte briller skal du sende dem til Favoptic i originalforpakningen sammen med fakturan. Brillerne skal være ubrugte for at returretten gælder, og du står selv for portoudgiften til os. I arbejdet med kvalitetsforbedring af vores kundeservice, vil vi påskønne en kort beskrivelse af årsagen til returneringen.
Leveringstid
Leveringstiden er normaltvis cirka 2 uger fra og med den dag Favoptic har modtaget din bestilling.
Betaling
Betaling foregår via faktura. Hvis vi ikke har modtaget betalingen senest ved forfaldsdatoen,sender vi en betalingspåmindelse med en afgift på kr. 50. Hvis fakturaen ikke betales sender vi sagen videre til inkasso.
Behandling af personoplysninger
Alle personoplysninger, som gives i forbindelse med at du køber briller eller besøger Favoptics hjemmeside, behandles af Favoptic i overensstemmelse med personoplysningsloven. Personoplysningerne er til for Favoptics brug og administration, og for behandling af spørgsmål ifølge lov eller myndighedsbeslutninger. Personoplysningerne udgør videre grundlag for markeds- og kundeanalyser, forretnings- og metodeudvikling samt risikohåndtering. Personoplysningerne anvendes også for markedsføringsformål. Dine personoplysninger kan gives videre inden for og uden for EU, til samarbejdspartnere, underleverandører, betalingsformidlere eller myndigheder for angivne formål. Ved at købe briller hos Favoptic giver du samtykke til at modtage information og markedsføring. Du har ret til, på skriftlig opfordring til Favoptic, at få information om, hvilke af dine personoplysninger Favoptic behandler. Du har også ret til at kræve, at fejlagtige oplysninger rettes, blokeres elle slettes. Du kan desuden meddele os skriftligt, hvis du ikke ønsker at modtage direkte reklame.
Anden fakturamodtager
Hvis du vælger at angive en anden fakturamodtager, leveres fakturaen sammen med de færdige briller.Det er herefter op til dig at aflevere den til din arbejdsgiver, og du har ansvaret for at den bliver betalt. Betalingsansvaret er altså dit, og det er dig vi kontakter eller i sidste ende opkræver, hvis vi ikke modtager betaling.
Favoptic Personal Print™
Ved at acceptere Favoptics leveringsvilkår, garanterer du, at du har de nødvendige rettigheder til at benytte de billeder du oploader til Favoptic Personal Print™.
Favoptic forbeholder sig retten til ikke at acceptere bestillinger med billeder, som kan opfattes som upassende eller stødende.
Det er kundens ansvar at sikre, at de nye briller er som forventet.
Bemærk! Vi leverer ikke briller til Færøerne eller Grønland.
Leveringsbetingelser for prøvestel
Vi sender normalt dine bestilte prøvestel samme dag eller den næstkommende hverdag. Der er mange, som ønsker at prøve vores brillestel. For at alle kunder skal have en god og hurtig service, er det ekstra vigtigt, at du sender prøvestellene tilbage så snart som muligt, dvs. senest efter tre dage. Du får en påmindelse via mail, hvis vi ikke har modtaget dine prøvestel til tiden. Hvis vi ikke modtager dine prøvestel efter påmindelsen, bliver du faktureret for manglende prøvestel.